Máte otázky? Zavolejte naší personalistce. Ráda vám se vším poradí!

Blog

Kariéra O práci v call centru Studium

Práce při studiu. Pouhý přivýdělek, nebo investice do budoucna?

Práce při studiu. Pouhý přivýdělek, nebo investice do budoucna?
Pro mnohé studenty je přivýdělek nutností. Ne každý je ale ochoten věnovat čas práci bez perspektivy profesního růstu. Přitom se dá sehnat brigáda, která je zdrojem peněz i nových dovedností a v životopise se bude vyjímat.

Money, money, money…

Vysokoškolský život něco stojí, to víme všichni. Běžné výdaje často zaplácnou peníze od rodičů. Ale co cestování, koníčky, šetření na nový notebook a sem tam nějaká party. Účes, kérka, vychytaný outfit. A možná další party. Pro mnohé studenty je přivýdělek nutností. Prvotní motivace pro shánění práce, brigády nebo zahájení podnikání je jasná. Peníze. Je ale dobré přihlédnout i k dalším faktorům.

Personalisté pokukují po praxi

Absolventů vysokých škol je přehršel. Při hledání prvního zaměstnání většině z nich chybí praxe. Personalisté ocení, když v životopise kromě studia vidí výjezdy do zahraničí, dobrovolnickou činnost, brigádu nebo práci na zkrácený úvazek. Právě pracovní zkušenost dává jasný signál, že je člověk schopen disciplíny a má zažité základní pracovní návyky.

Není brigáda jako brigáda

Rozhodující je ale také kvalita pracovní zkušenosti. Sami posuďte, jak v životopise působí prodej točené zmrzliny a jak stáž v nadnárodní společnosti. Personalista vždy upřednostní uchazeče, který má za sebou relevantní praxi.
Při zvažování, kam rozešlete životopisy, byste se měli zamyslet nad tím, jestli jste ochotni věnovat čas práci, která vás v ničem profesně neposune. Jestli očekáváte pouze výplatní pásku, nebo z toho chcete vytěžit víc. Práce nebo brigáda se může stát užitečnou investicí do budoucna. Vybrané firmy totiž studentům nabízejí mnoho benefitů. Třeba možnost vzdělávání. Za školení soft skills a komunikačních dovedností byste běžně zaplatili až několik tisíc korun. U Proveonu tyto kurzy dostanete zdarma.

Co v callcentru získáte?

Práce v callcentru představuje pro studenty cennou zkušenost. Je vysoce náročná a ten, kdo ji zvládne, se už neztratí. Rozhodně se nejedná o „otravování lidí“, jak je rozšířeno. Telefonní linky jsou aktivní a pasivní, kdy u těch pasivních operátoři zpracovávají výhradně požadavky volajících zákazníků. Vypilujete si zde komunikaci se zákazníky a asertivitu. Naučíte se mít odstup od řešených situací a nebrat si věci osobně. Tyto dovednosti využijete v jakémkoli budoucím zaměstnání, ale hodí se i v osobním životě. Díky flexibilní pracovní době se navíc pohodlně přizpůsobíte svému rozvrhu. To všechno ve skvěle fungujícím kolektivu mladých lidí.